Ons Middelbaar Onderwijs
Laat (een gedeelte van) je eindejaarsuitkering netto uitbetalen
Waarom zou je meedoen aan de regeling uitwisseling arbeidsvoorwaarden? De regeling ‘uitwisseling arbeidsvoorwaarden reiskosten’ levert jou belastingvoordeel op.

Wat houdt deze regeling in?
Je kunt als werknemer (een deel van) het bruto eindejaarsuitkering inzetten voor een onbelaste tegemoetkoming in de reiskosten woon-werkverkeer. Dit houdt in dat een gedeelte van de bruto uitkering onbelast kan worden uitbetaald onder de noemer van reiskosten woon-werkverkeer. Als de bruto eindejaarsuitkering niet toereikend is, kan daarnaast een deel van het bruto salaris van december 2020 worden gebruikt.
Het voordeel is dat je geen loonheffing afdraagt over het gedeelte wat je inruilt aan eindejaarsuitkering of brutoloon van december 2020.

Hoe vraag ik de regeling aan?
Log voor het aanvraagformulier in op het OMO-portaal/Selfservice. Op de startpagina bij ‘mijn acties’ open je bij ‘tijdelijke acties’ het formulier ‘uitwisseling AVW reiskn Woon/Werk’.
Vul het formulier digitaal in en klik op de knop ‘aanmaken’. Het formulier wordt direct naar de
pz-medewerker van je school gestuurd.
In jouw personeelsdossier (in Selfservice) zie je wat de status is van het ingezonden formulier.

Belangrijk: Covid-19 en belastingdienst
• Medewerker in dienst vóór 13 maart 2020: thuiswerkdagen tellen mee als reisdagen
• Medewerker op of na 13 maart in dienst: thuiswerkdagen mogen niet meetellen als
reisdagen, je telt dus alleen de daadwerkelijke reisdagen.

Inloggen OMO-portaal/Selfservice
• Ben je jouw inloggegevens kwijt? Op het inlogscherm van het OMO-portaal kan je nieuwe inloggegevens opvragen.
• Andere inlogproblemen? Stuur een mail met daarin je achternaam, voorletters en, als je het bij de hand hebt, je personeelsnummer, naar Portalbeheer@omo.nl.
Deadline
Het aanvraagformulier kun je tot en met 29 november 2020 invullen. De uitruil wordt verwerkt met de uitbetaling van het salaris van december.

Vragen?
Mocht je over het bovenstaande vragen hebben, dan kun je contact opnemen met een van de medewerkers beheer administratie op telefoonnummer 013 59 5 53 33 of via emailadres infosalaris@omo.nl
...